Tipy pre zdravý spánok

Nemôžete zaspať? Máte nepokojný spánok? Potom sa nechajte inšpirovať našimi tipmi pre dravý a pokojný spánok.

  • postel12Vyvarujte sa počas spania nedostatočnému komfortu, ktorý zhoršuje váš fyzický aj duševný stav.
  • Správajte sa k posteli obozretne a dbajte na hygienu spánku.
  • Spánok musí byť bezpečný. Nesmiete sa báť, že každú chvíľu z postele spadnete.
  • Správna teplota v miestnosti. V priebehu spánku by na teplomere malo 17 – 19 ° C.
  • Dostatočne čerstvé ovzdušia. Pred spaním je vhodné na chvíľu vyvetrať.
  • Ak máte hlavu plnú myšlienok alebo problémov, spánok ešte na chvíľu odložte. Dajte si zatiaľ potrebné čaj alebo si pustite na odľahčenie nejaký komediálny film.
  • Pred spaním nepite žiadne povzbudzujúce nápoje, ako je potrebné káva alebo energetický nápoj.
  • Nejedzte nič ťažkého na žalúdok.
  • Než zaspíte, uistite sa, že vás nikde nič netlačí, že ležíte najpohodlnejšie, ako to len ide.
  • Je známe, že zdravému spánku tiež príliš neprospieva nadváha či určitá nespokojnosť.